26 Aralık 2013 Perşembe

Haydi eller çalışsın!

Yıllar geçtikçe algılarla beraber, zevkler ve endüstri de değişiyor. Her şeyin elde yapıldığı zamanlarda, mükemmellik, tek düzelik, fabrikasyonun yükselen değer olarak sunulmasıyla, el işçiliği ve zanaatin hızla düşüşe geçmesi, el emeği ürünlerin hor görülmesi ve tercih edilmemesi hoop diye ardı ardına geldi. Belki de bu yüzden, aslında pek çoğumuzun annelerinin sahip olduğu el işi yeteneklerini bizler öğrenemedik ve eksik kaldık! Evet bayağı bayağı eksik kaldık. Bugün ana okullarında çocuklarımızın kağıt kesip yapıştırmasına sevinen, "kasları gelişiyo yaşasıın" diye önüne bin tane el işi döken bizler, hem estetik duyguyu geliştiren, hem de birer terapi gibi olan bu ayrıcalıklardan mahrum kaldık.

Ama hiç bir şey için geç değil sevgili takipçim.. Huzuru hep dışarıda aramaktansa, kendi içinden çözmeye başlamak en güzeli.. Bunu yapacak isek de, en yeni yöntemlerden değil, en eskilerden başlamalıyız. Terapi değeri kanıtlanmış, yüz yıllardan süzülüp gelen, mum ışıklarında bile elden düşmeyen ve bu yıllarda değerine yeniden  kavuşan o muhteşem şey : el örgüsü! :))

Geçenlerde tığ örgüsü bir eldiveni facebook sayfamızdan paylaşmıştık ve çok beğenilmişti. Hatta ben o etkiyle örmeye başladım, sol el bitti, sıra sağ elde.. Bitsin hemmen yayınlayacağım.. Gerçek bir terapi.. Kitap okumak gibi, yüzmek ya da dans etmek gibi.. Gereksiz düşüncelerden uzaklaştıran, bir hedefe ulaşmak istemenin verdiği hızla otomatiğe bağlayıp kendinizi kaybedebileceğiniz bir şey bu..

Erkeklere çok tavsiye edemiyoruz tabi:) Gerçi bir engel de yok ama, yine de illa ben de öreceğim diyen varsa, yalnızken denemekte fayda var:)) Ne de olsa caanım imajı, bir atkıya kaybetmeye değmez. Olur da birine yakalanırsanız, "geçenlerde annem burdaydı aga" diyebilecek kadar konu üstünde çalışmak gerekir diye düşünüyorum sevgili okuyucum. 

Bu kadar girizgahtan sonra, kolajımıza sıra geldi. İnternet deryasından sizin için gözüme güzel gelenleri aşağıda toparladım, küçük notlarımla beraber.. İlhamı gelen olursa sakın kaçırmasın, hemmen değerlendirsin diye.. Haydi hepimize kolay gelsin:)

Giysilerle başlayalım: Yapan yapıyor, helal!




Yukarıdaki el örgüsü değil ama bundan daha iyisini yapabilecek kişileri tanımanın gururunu yaşıyorum şu an:) 


Etkileyici.. 


 Model çok iyi uygulanmış..

Ters köşeye yatırmak?

Bir el örgüsüne uyarlanabilecek seçenek daha.. Size her türlü hizmeti sunuyorum, daha naapiyim:)  


Vuuuu!

Sırada aksesuarlar var.. Başlangıç seviyesindekilere ve sabırsızlara bire-bir!




Aramızda kalsın ama bunun fiyatı 60$ :O 



Daha önce burada http://trendtesetturbb.blogspot.com/2013/10/mukemmler-ipad-klflar.html bir IPad kılıfı dosyası yayınlamıştık, bu oradakiler kadar başarılı değil bence, belki de konunun ruhuyla uyuşmuyor.. Ama anne ve hatta anneanneler bile Ipad' lerine örmekten çok memnun olurlar gibime geliyor ;) 


 Yum yum yum..


Pirinç örgüsü mü o? 


Yahu olmaz ki, nasıl örücez şimdi bunu?? Çok güzel! 



İlla da şal dolamaya bayılanlar.. Bu sizin için.. 



Bizim gelin çeyizlerinde olmaz ki şöyle bir model! Tüm çeyiz yapan annelere sesleniyorum! O ördüğünüz patikler konusunda az tantana çıksın istiyorsanız, konuyu "kızım bir büyüğün evine giderken hediye götürürsün" diye kapatmaya çalışmak yerinde bundan örün.. Bakın nasıl kuzu kuzu alınacak o patikler:)) 


 Çok stil sahibi..



Bu örgü değil aslında, olmaması için bir neden yok diye düşündüm:) Şaka şaka, çok beğendim de eklemeden edemedim.. Gerçi sitenin sahibini pek gözüm tutmadı ama, ürün güzel biz napalım? 


Ayaklarda da önceki patiğin izleri:)

Sırada çocuk sahibi olanlarla olmayanların ortak zevklerinden biri, olmazsa olmazımız: Bebek örgüleri.. 


 Bunu ilk defa gördüm, yapabilecek olsam yapasım geldi, ne güzel bir şey yahu



 O çocuk o bereyi kafasında tutuyorsa, ben de hiç çocuk büyütmedim:)


Ha hahahaha:) Yün de yaparım, keyif de:)))  Kıvırcıklara merinos gibi diye boşuna demiyorlar.. Ne güzel kıvırcıkları var değil mi?


 1 mi, 2 mi 3 mü? Bence 1


 Ama bu kadar da olmaz ki canım!

 Bunu eklemeden yapamadım:))


Bir kaç yıl önce fırtına gibi esen bir hırka.. Mother Care' di sanıyorum..


 Arne&Carlos:) 3,5 no şiş varken PS de neymiş:)) Hem aranızda kaç kişi 5 şiş örgü ördü bakalım??? Yetenek, yetenek, hep içten gelen şeyler bunlar..:D


 Eveeeet, kızların yanaklarında hafif bir pembeleşme oldu mu? Olmadı mı? Niye, siz yapabilir misiniz bundan? "Şimdi burdan bi ters alıııpp.." :)))


 Benim evde her an bunlardan bir tane görebilirsiniz.. Hmm büyük ihtimal mavi olandan


 Aaah, bu sepet bana bile meyve yedirebilir..


 Örgü ev battaniyesini sevmeyen var mı?


 Yaa ne kadar basit değil mi ve bir o kadar da şirin..



 Orijinalinde bu örgü topların ilhamını deniz kabuklarından almış yapanlar.. Çok da başarılı olmuşlar

 Ama çok tatlısın


Keçeden dolgu kuşa alternatif:) 


 Evet o bir klasik


 Bu saatte size bunu yaptığım için üzgünüm..


 Oy oy oyy..


 Bu da geçen yılki İsmek sergisinden... Şaka şaka:)
 Baykuş obje akımının tamamlayıcısı baykuş sepet


Ve son.. İtiraf edin hiç aklınıza gelmemişti değil mi? Sizin de çocukluğunuz annenizin koltukların altına kaçan yumaklarını almakla mı geçti? Henüz geç kalmadıysanız, bir tane bundan bulup hediye edebilirsiniz:)

Emine Beder tadında geçirdiğimiz bu gönderi pek güzel, pek samimi, aile arasında gibi oldu sanki değil mi:)) E o zaman yenilerinde görüşmek üzere diyelim..

BB

2 yorum :

  1. Of of offff hepsi süperrrr yaaa:)) kesinlikle terapi konusuna katılıyorum.ben el işi dikiş nakış konusunda beceriksiz biriyim ama örgü örmeyi çooook seviyorum.bu nedenle bol bol lifler,atkılar,bereler örüyorum.kış gelince ilk işim renkli şişler,renkli yünler ve her sene yeni yün sepeti alıyorum ve koltuğumun görünen köşesine koyuyorum.eveeeeet kış geldi artık diyorum:))

    YanıtlaSil
  2. Eline sağlık.. Ben örgü konusunda çok sabırlı sayılmam.. Genelde yolun yarısına gelip, bir şeylere benzemeye başlayınca yavaşlıyorum. Bir bere 2 yılda filan bitiyor:)) Ama bu sefer eldiveni kış bitmeden bitireceğim, kararlıyım.. Merak ettim ördüklerini, bir bakayım blogda vardır kesin bir şeyler:)

    YanıtlaSil

Yorumunuzu onaylandıktan sonra yayınlayabiliriz, teşekkürler.