24 Kasım 2013 Pazar

BBTrend tasarımı yeşil tunik

Malum tunikler herkes için vazgeçilmez parçalar. Benim için de öyle.. Her yıl mutlaka dolabıma pek çok tunik eklerim ve yıl boyunca severek kullanırım. Tabi beğendiğim bir şey bulmak çok zor olduğundan, genellikle diktiriyorum. Daha önce sizinle http://trendtesetturbb.blogspot.com/2013/09/bb-trend-in-mavi-el-naksl-tunigi-ve-kiy.html  burada çok sevdiğim el nakışlı tuniğimi paylaşmıştım ve çok da sevilmişti. Bugün ise sizi, bir projenin lansman toplantısı için diktirdiğim koyu yeşil tuniğimle tanıştıracağım.

Yakın arkadaşlarım bilirler; benim genelde dolabımda giyecek hiçbir şeyim kalmamıştır:)) Bu da işte öyle giyecek hiçbir şeyim kalmadığı bir zamanda tasarlandı. Kumaşı yıllardır evde duruyordu -evet evde çoook kumaşım var, sıra yıllar sonra da gelebiliyor-. Ne zaman kumaşları karıştırsam karşıma çıkıp bana göz kırpıyor ama dur bakalım sen muamelesiyle rafa geri yerleştiriliyordu. Sonunda dayanamadım ve o gün için kullanmaya karar verdim. Farketmişsinizdir, parlak kumaşlara pek yer vermiyorum hazırladığım kıyafetlerde. Ancak bu bir istisna oldu benim için. Koyu renkli olması bir avantaj sağladı tabi. O zamandan beri ihtiyaç anında beni kurtaran bir parça oldu.

Dikilirken bir talihsizlik de yaşadık. Yakası ütülenirken, kumaşı yanıverdi ve elimizde üzerinde koca bir delik olan, yepyeni bir tuniğimiz oldu:) Annem çok üzüldü tabi, hay Allah napacağız şimdi diye.. Böyle zamanlarda olaya gayet soğukkanlı yaklaşırım ve çözüm odaklı bir alternatif yaratıp yola devam ederim. Yakasına ek bir parça düşünüp uyguladım. Böylece hem problemi kapatan, hem de modeli güçlendiren bir detay ortaya çıkmış oldu.

Karanlık bir rengi olduğundan, düğmelerini daha canlı seçtim ki, tasarımı dinamik görünsün. Sanıyorum başardım da.. Düğme britleri ise kullanmayı çok sevdiğim bir ilik yöntemi. Gömleklerin en büyük sorunlardan birisi düğme aralarının açılması problemidir ve bu problem sanıldığı gibi sadece dar gömleklerde değil, bol kesimli gömleklerde de yaşanabilir. Sorun aslen giydiğiniz kıyafetin göğüs ve kol oyuntusunun genişliğinden kaynaklanır. Ben de her hazırladığım kıyafette bu sorunu yaşamamak için çeşitli yöntemler kullanırım. Burada yaka kanadında, tuniğin altına doğru 4-5 cm uzanan bir pat kullandım. Bu sayede düğme araları kesinlikle açılmıyor ve içim rahat ediyor..  

Genellikle olduğu gibi, üste tam oturmaması ve rahat hareket edebilmeyi sağlaması yönüyle de benim için kuvvetli bir tercih sebebi..

İşte daha çok iş yaşamında tercih ettiğim koyu yeşil tuniğim burada : 


Bu tuniği genellikle yukarıdaki kemerin renginde bir eşarpla kullanıyorum. Bu deri kemerin de, yeşile çok yakıştığını düşünüyorum, şahsen tabii:) Eğer siyah eşarp ile kullanacaksam, bu kemerin siyah rengini tercih ediyorum.

Omuzlardaki pileler tuniğe ihtiyacı olan bolluğu sağlıyor ve sıcak zamanlarda havadar kalabiliyor. Bu sayede hatları gizlediğini söyleme gerek yoktur sanıyorum:)

Ütünün azizliğinin sonucu eklenen parça ve brit detayları.. Düğmelere de bayılıyorum.. Aslında düğme benim için neredeyse kumaş kadar önemli. Güzel kumaşlar ve güzel düğmeler gözlerimi yaşartabilir..

 Kol ve bilekçe detayları
 Artık ışık konusuna nasıl konsantre olduysam, kemerin yamukluğunu fark etmemişim bile!

İlik aralarının açılmamasını sağlayan ek parça detayı (Size şu an bir sırrımı verdim! Bir sürü tesettür giyim markasında, böyle britli bir gömlekte bu detayı göremezsiniz. Ürünü alır giyersiniz, ilk giydiğinizde ne yapacağınızı bilmez bir halde kalakalırsınız değil mi? Sonra içine "body" giy, o sıcakta bunala bunala gez.. Pek çok defa, hazır aldığım gömleklere sonradan parça diktiğim olmuştur.. Bunları düşünmek ve yapmak, böyle hedef kitlesi olan firmalar için nasıl bu kadar önemsiz olabiliyor anlamak mümkün değil! Pantolon yapıp, fermuar dikmemek gibi bir şey bu:) )

Tuniklerimi sizinle paylaşmaya devam edeceğim. Hepsi benim tarzımda, yalın ve şık parçalar olacak. Umarım sizler de beğeniyorsunuzdur;)

Görüşmek üzere,
BB

2 yorum :

  1. Ellerine sağlık güzel olmuş.üzerindede görmeyi isteriz:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de istiyorum tabi de bu fotoğraf işleri zor işler, nasıl olacak bilmiyorum:)

      Sil

Yorumunuzu onaylandıktan sonra yayınlayabiliriz, teşekkürler.