24 Eylül 2013 Salı

BB Trend' in mavi el nakışlı tuniği ve KIY projesi


Amerika' da yaygın bir proje – akım var, adı DIY – Do It Yourself (kendin yap). Amaç, Amerika' lıların hamburger ve koladan aldıkları günlük 10.000 kaloriyi yaktırarak, sağlık sistemini felç etmemelerini sağlamaktır herhalde diye düşünüyorum. Orada bunun için programlar, özel DIY marketleri ve bu işin uzmanları var. Zanaatin buradan çok daha pahalı olduğu bir yerde çok da mantıklı bir iş. Amerika' lılar açıyor DIY videosunu, izleyip uyguluyor. Bunu başka bir gönderinin konusu yapıp, size güzel örneklerini daha sonra vereceğim.

Ben, Bahar Bolat olarak kendi başıma yıllardır sürdüğüm bir işe şu an bir isim veriyorum ve Amerika' ya rakip oluyorum. Bir Derya Baykal havası sezseniz bile, belli etmeyin. DIFY - Do it for yourself, Türkçe' siyle : KIY – Kendin için yap.

Bir gömleğine bir süsleme yap, uzun gelen kemerinden kestiğin parçadan bileklik yap, bluzünden sıkıldıysan düğmelerini değiştir ya da spor ayakkabının bağcıklarının rengini. Basit bir küpe yap kendine, ya da şalının ucuna seni anlatacak kolay bir nakış. (Üstelik Derya Baykal kadar coşmaya da gerek yok:) )Sadece kendin için yap. Çok mu zor sence? Bana inan, hiç zor değil. Bunu en çok KIY / kendin için yap. Hayatının büyük kısmını başkaları için bir şeyler yaparak geçiriyorsun değil mi? Belki de kendin için bir tek kuaföre gidebiliyorsun ayda yılda bir... O da gelip geçici. Ne yapsam diye düşün, böylece seni üzen gereksiz düşüncelere duygulara kafanda yer kalmaz, sana iyi gelir. Emeğinin geçtiği eşyayı kullanarak kendini eşsiz hissetmek de yanına kar kalır.

Şu an burada bu projeyi, bu yaz her yerde giydiğim mavi tunik ile açıyorum. Bu yalın tuniğin tasarımı bana ait. Gerçi hepimiz biliyoruz, bu ve benzeri modeller, tesettür mağazalarında da, alışveriş merkezlerinde de, yani her yerde var. Ama diğerlerinden farklı ve değerli olan tarafı, üzerindeki nakışın da bana ait ve el yapımı olması. Bu nakışı elimle yaptım, kasnak veya makine nakışı değil. Deseni beyaz karbon kağıdıyla kumaşa aktarıp, çiçekleri belirlediğim renklerde işledim. Kendim yaptığımdan mıdır bilmiyorum ama ben çok beğeniyorum. Benzerlerinden ne kadar farklı olduğunu siz de göreceksiniz şimdi. Bakalım siz de beğenecek misiniz?










Nakışın ipliğinde kalın pamuklu nakış ipi kullandım. Böylece ipek görünümlü bu kumaş biraz daha hafiflemiş oldu.



 Bordo deri kemer, mavi ipekli ve nakışın renkleri ile çok uyumlu


Tuniğin etek ucu yanlara doğru yuvarlak kesime sahip. Böylece kumaşı ipekli olmasına rağmen, her yerde rahatlıkla kullandım bütün yaz boyunca...

Hem çok kirli hem de 'peace' ana temalı bu mekan tezatlıklarla dolu olsa da sevimliydi. Caanım tuniğime bi şey olsaydı napardım:)



 Bu Tchibo trençkot annemin hediyesi. Yurt dışından almış ve bana hediye etmişti. Başta "Anne ben bunu biraz zor giyerim" dediysem bile, kaç yıldır ilkbahar ve sonbaharda neredeyse üzerimden çıkarmıyorum. Normalde pembenin etrafında dolanıp, pek kullanmam ama nar çiçeğine bayılır oldum son bir kaç senedir. Bu İnci ayakkabılar da bir kaç haftadır ayağımdan çıkarmadığım diğer pembegillerim :)


 Lacivert, eşarpta en çok kullandığım renk diyebilirim.
Kadrajımıza kuş misafir olmuş, ne güzel. Fotoğraftaki bu pudra rengi, hafif, ince zarf çantayı bu yaz Yargıcı' dan aldığımdan beri hayatım daha güzel. Artık ağır çantalar kullanamıyorum. Kimlik, kredi kartı, telefon, anahtar - hepsi bu.. Artık çantalarımda oyuncak araba, biberon, pudra, süt, su, muz vs.vs.vs. taşımam gerekmediği için bu radikal değişim kolay oldu benim için.   

Mor camlı gözlüklerimi çok seviyorum. Fakat aldığımdan beri neredeyse her gün bir şekilde düşürüyorum.. Hayır sevgimden gözlüğüme nazar mı değdiriyorum bilmem ki:)


Tuniğimin kesimini çok rahat olması için planladım, dar değil ve hiç de yakmıyor. Kumaşı iç göstermediği için çok ideal. Tek kusuru  su ve parfümün bazen iz bırakması. Eh, o kadar da olur:)

Bu da gönderinin bugünlük sonu.. BB' ye ait KIY uygulamalarından örnekler devam edecek. Sizin de kendiniz için yaptığınız şeyler varsa, gönderin yayınlayayım. Takipte kalın, yenileri kaçırmayın.. Görüşmek üzere..

-fotoğraflar için Amir Güler' e teşekkürler

Tunik : BB Trend
Trençkot : Tchibo
Pantolon : Koton
Ayakkabı : İnci
Çanta : Yargıcı
Gözlük : Police
Kemer : no name

BB

2 yorum :

  1. Kendin yap işi güzelde benim gibi sadece düğme dikebilene zor.tamamen bu konuda kabiliyetsizim.sıfır yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben o yemekleri yapan ellerden umutluyum, bir yeden başlamak lazım:)

      Sil

Yorumunuzu onaylandıktan sonra yayınlayabiliriz, teşekkürler.